Indrukwekkende line-up cabaretseizoen

DELDEN – Met ingang van het nieuwe theaterseizoen start Stadscentrum Het Parochiehuis aan de Langestraat in Delden met de programmering van een indrukwekkend cabaretprogramma. Zo hoeven Deldenaren niet langer de stadsgrenzen over voor een avondje cabaret en kunnen ook mensen uit de omliggende kernen en gemeenten hun hart ophalen.

Bart Schurink laat namens Het Stadscentrum weten dat er vorig theaterseizoen twee proefballonnetjes zijn opgelaten middels optredens van Maartje en Kine en Stefano Keizers, waaruit bleek dat het cabaretminnend publiek uit Delden en omgeving prima te enthousiasmeren is voor een maandelijkse programmering met bekende cabaretiers en aanstormend talent. ‘Vooral omdat in Delden een karakteristieke setting en een intieme zaal (tot 200 stoelen) gecombineerd worden met prima technische mogelijkheden, komen artiesten graag naar ons theater,’ aldus Schurink.

Om een succes van de programmering wordt volop samengewerkt met ervaringsdeskundigen. Schurink: ‘We hoeven het wiel echt niet zelf uit te vinden. Binnen de Hof van Twenten werken we al jaren steeds beter en meer samen met de andere podia en voor dit project zijn we om tafel gaan zitten met programmeur Peter Mense uit Haaksbergen. Hij regelt al tien jaar zeer succesvol de programmering voor ’t Verborgen Theater in Boekelo. Door zijn goede contacten in de theaterwereld komen grote namen als Arie & Silvester, Helligen Hendrik, André Manuel, Ernest Beuving, Kees van Amstel en Rayan Panday naar ons Stadscentrum, alsmede aanstormende talenten als Janneke de Bijl en Bas Birker. Daar mag Delden best trots op zijn.’

Op woensdagavond 19 september opent het bekende cabaretduo Arie & Silvester het theaterseizoen in Delden met een try-out van hun nieuwe programma “Wie?”. Kaarten á €15,- (incl. koffie/thee) zijn vanaf 1 mei verkrijgbaar via www.stadscentrum-hetparochiehuis.nl/kaarten. Daar is ook de zogenaamde 8-LachenKaart verkrijgbaar, waarmee de acht voorstellingen voor slechts €99,- te bezoeken zijn. Die kaart is de enige weg nog naar de voorstelling van Helligen Hendrik, waarvan de losse kaarten uitverkocht zijn.