Onmiskenbaar Stadscentrum

DELDEN – Een flinke tijd nadat het voorvoegsel ‘Stadscentrum’ het aloude ‘Parochiehuis’ kwam versterken, is nu aan de gevel duidelijk wat de bezoeker te wachten staat. Het geel-blauwe beeldmerk is inmiddels al behoorlijk ingeburgerd in het Deldense en hangt in de vorm van twee banieren sinds vorige week aan de gevel van het pand aan de Langestraat.

In 2016 al besloot de SBR dat bij een nieuwe – meer proactieve – koers van het Deldense gemeenschapshuis ook een andere naam hoorde. Het karakteristieke, maar wat ouderwetse, Parochiehuis dekte simpelweg niet langer de naam. Voor Deldenaren, Hofgenoten en andere tukkers moest duidelijk zijn waar het centrum van de podiumcultuur binnen het Twickelstadje te vinden was.

Briefpapier, flyers, website, persberichten, alles ging al tijden gepaard met het nieuwe logo, maar de wens van de SBR om ook de gevel te sieren met het beeldmerk stond een tijd in de wacht. De term ‘langgekoesterd’ is dan ook op z’n plek en het cliché wil dat het juist de vervulling van die wens is die zo fijn is. En dat klopt. Stadscentrum het Parochiehuis is dan misschien een mond vol, het bewaakt keurig het midden tussen heden en verleden.

De onthulling van de banieren werd verricht door José Sluiter. Als scheidend bestuurslid van de SBR maakte zij zich vooral ook hard voor de restyling tot Stadscentrum het Parochiehuis. Hiermee leverde ze een grote bijdrage aan de groei van het cultuur- en gemeenschapshuis. Het ophangen van de zwaarbevochten banieren zijn een welverdiende kers op haar taart. ‘Een mooier moment om te stoppen is niet denkbaar, hoewel het na zoveel mooie jaren met pijn in het hart is,’ aldus Sluiter.